۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۲۶۹۸۷
امام جمعه تبریز:

 قرآن و عترت جدا از یکدیگر نیستند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که سعادت جامعه در گرو عمل به آیات قرآن است، گفت: قرآن و عترت جدا از یکدیگر نیستند.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی که با عنوان مرکز امام صادق(ع) شهرک اندیشه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: متأسفانه تاکنون آنگونه که باید در قبال قرآن به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده ایم.

وی با بیان این‌که باید تمام خیابان‌ها، محلات، کوچه‌ها و در کل تمام در و دیوار شهرها آکنده از فضای قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: درست است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی صورت گرفته است، اما هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که سعادت جامعه در گرو عمل به قرآن است، تصریح کرد: هر گونه انحراف و فاصله از مسیر قرآن، جامعه را به سمت تباهی و انحطاط سوق خواهد داد؛ دولت بایستی از شعار‌گرایی به عمل‌گرایی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی حرکت کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور اظهار داشت: بارها در جلسات متعدد خواسته‌ام که سهم آذربایجان شرقی و دستگاه های استانی بایز از این تعداد مشخص شود تا برنامه ریزهای لازم در این راستا صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند مؤسسه مهد قرآن و عترت در راستای ترویج فرهنگ، علوم و معارف قرآنی در منطقه شمال غرب کشور تصریح کرد: وجود چنین مؤسساتی در استان برکاتی ماندگار و عمیق دارد که انتظار داریم دولت حمایت جدی از فعالان این مؤسسه داشته باشد.

وی با بیان این‌که نباید فعالیت مؤسسات قرآنی تنها در امور قرآنی خلاصه شود، گفت: اگر این روزها مقارن با هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری حضرت سیدالهشدا(ع) است، بهتر است در کلاس‌های درس مهد قرآن نوجوانان و جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که قرآن و عترت جدا از یکدیگر نیستند، گفت: آموزه های قرآن و اهل بیت مکمل یکدیگر هستند، در حقیقت ائمه اطهار علیهم السلام مفسران حقیقی آیات کلام الله مجید شناخته می‌شوند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات